Sommarlov

Älvan har tagit sommarlov för ett antal veckor sedan och fastän jag inte gör det så hoppas jag många andra passat på att sommarjobba en hel massa i sommar. Idag är det 29 dagar kvar till skolan drar igång igen. Men då mina kära vänner är vi inte Älvan längre, utan ett stort och fult gammalt Bergatroll, men det är vi inte ledsna för! Det betyder ju bara bra saker, som att det är en hösttermin, 10veckors praktik, lite hets på sluttampen och sedan, direkt efter Pyret, UTSPRINGET FRÅN SLOTTET, det som vi alla väntat på i 12 långa skolår fyllda med läxor, lärare och underbara kompisar (iallafall nu på slutet :P). Visst, det kommer bli sorgligt att lämna John Bauer i Örebro bakom sig, men vi ser ljust på framtiden och nu väntar bara nya höjder och högre mål att uppnå. Det kommer bli underbart, tack vare gemenskapen man fick på JB och allt man lärt sig av både lärare och elever.

Oj vad positiv och framåtblickande jag låter, jag har aldrig förr vart så positiv inför att ta studenten. Åh, det här året kommer bli ett år att minnas, det tror jag verkligen. Synd att vi förlorar så många som vi tyckte om, men vi har ju fortfarande varandra, vi Bergatroll och de Bytingar som följt oss sen de var små Tomtar, och det ska väl räcka gott och väl? Bara de kommer och hälsar på ibland och dricker en kopp te med oss så ska det nog gå bra.

Nej, vet ni vad, sommarkvällen ska väl inte spenderas framför datorn heller? Dags att göra sig en kopp te och titta på House of Wax, bara för att få skratta lite åt Paris Hilton!

Puss puss på er, vi ses om 29 dagar och tro inte att jag räknar!
 Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0