Re: hälsoveckan

Då Olof är så positiv till allt det här med hälsoveckan och denna blogg ska vara positiv och framförallt vettig, så kan jag inte komma med något att säga emot. Så ska jag inte heller göra det, men ensak ska jag lägga till! Då de flesta lärare förstår oss elever men inte hjälper oss att förbättra våra situationer är ett faktum. Att då en lärare under hälsoveckan var oerhört generös mot Johannah och mig. Var något nytt, men absolut trevligt! =)

Under torsdagen så var det en "prova på"-dag. Vi fick inte vara med våra egna klasser, vi var indelade i färdiga grupper, med några personer från varje årskurs och linje. Att det då förföll sig så att ingen var med sina vänner var inte kul, men inte heller oväntat. Låt mig bara säga så att hela dagen började med en hel del spydiga kommentarer och inte fullt så trevliga åsikter om denna dag från oss flesta.

Johanna och jag gick ihop under en rast och bestämde oss för att snacka med någon lärare om vad vi tyckte och om en förfråga att få gå ihop i samma grupp, då vi båda var ensamma i våra basgrupper. Vi står utanför ett lärarrum, och väntar på att komma med invändningar och förklaringar, när jag ser Ninni (lärare i estetisk verksamhet). Jag kommer ihåg att det är hon som är den lärare som är ansvarig för min grupp. Johannah och jag springer fram till Ninni, och jag börjar förklara vår situation. Ninni avbryter mig innan jag hinner klart med den utläggning som jag förberett i huvudet en stund innan, och säger "det att det är klart att ni ska vara i samma grupp". Jag och Johannah blir lite ställda men tackar för oss. Vi alla tre börjar gå ned för några trappor för att gå till den station som är blidfotboll. Jag kommer på vad det är som vi är på väg att göra så jag säger till Ninni. "Jag vill inte direkt gå på knä på ett golv med bindel framför ögonen och jaga en bjällra". Alla vanliga lärare skulle bara säga att man får göra det ändå eller i alla fall sitta bredvid och titta på, men som tur var så är inte Ninni vilken vanlig lärare som helst. Detta var det vi fick till svar; "jag förstår att ni inte vill det, det skulle inte heller jag vilja. Dra till andra huset och gå där de har sex & samlevnad istället. Blir det problem säg bara att jag skicka dit er, så är det lugnt".

Med väldigt lätta ben och glatt humör så gick vi dit. Till vår stora glädje så var Gabby i den grupp som var där just då. Denna dag som började så dåligt vände och blev en väldigt annorlunda men oerhört trevlig dag tillslut.

//Kram Emelie

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker annars att det ofta är tvärt om. Lärare vill hjälpa oss men förstår inte! :)

Jag tror att vi alla har mindre roliga minnen från alla dessa gruppindelningar, särskillt under temaveckor. Dessa so called "slumpade" gruppindelningar som ALLTID resulterade i att en från varje "umgänge" hamnade i varje grupp! :)

Väntar på ännu fler spännande inlägg från JB! :)

2008-02-12 @ 21:12:14
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: Olof

Haha, jag ser verkligen framför mig exakt hur du gestikulerar på "och jag börjar förklara vår situation." =P. Skönt, skönt ^^.

2008-02-13 @ 00:39:25
Postat av: Strumpiz

Haha gud vad äg :D Ninni är helt klart bäst :P synd att man bara har henne i estet.

2008-02-13 @ 08:16:13
URL: http://vettigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0