Premiär för Torsten.

Nu smyger jag in och skriver lite här utan att någon annan av vettigt-crew vet om det, men det är väl ltie så det ska vara vavava? Att man skriver när man känner för't. :) Jag borde egentligen slänga ner min garderob i flyttlådor nu, men det tar jag sen... tror jag.

Hur som haver, jag tänkte skriva lite om den temaveckan vi har just i Älvan, lite as it happens, istället för efteråt som vi brukar. :P
Den går ut på att vi är indelade i grupper, och de grupperna är som en egen reklambyrå, som på något magiskt vänster fått ett uppdrag. Min grupp, grupp 3 woho!, har fått i uppdrag att marknadsföra och skapa ett informationsblad, där man förklarar hur en ångmaskin fungerar, anpassat för att kunna användas i undervisningen av tolvåringar. Det känns ganska out of date med ångmaskiner, vilket drog ner excitement-faktorn lite grann på det, men positiva som man kan vara efter ett lov så gör vi det bästa utav det. Vi har bland annat skapaten väldigt realistisk reklamplan, plus en hemsida som kommer knock your socks off.

De andra grupperna har fått i uppdrag att marknadsföra t.ex. nikotintuggummi, och nu kom jag på mig själv att jag inte vet vad någon av de resterande tre grupperna har för uppdrag, hjälp? Anyhoo, så har vi det ganska skönt på lektionerna denna vecka då alla gör det de kan bäst, ungefär, till egen förmåga iallafall.

Nu har jag vikt ihop en flyttlåda och skrivit kläder på den, så det är bäst jag gettar to work, men först ska alla lyssna på den här låten, tänka på att det är vår, snart kan man ha inte-jacka på sig, sommarlov, grillning, äppelpaj och sol.


Någon mer än mig som nötte Trigun som sjutton för år och dar sen? :D Nostalgi, nej gå och lägg er och sov nu, små barn. Natti!

//
Torsten

Kommentarer
Postat av: Sara

Det där med temaveckor och temadagar det är något JB verkligen har tagit fasta på. Jag tror att lärarna älskar det. Frågan är gör eleverna det? Jag minns att vi inte gjorde det iallfall, vi hatade det snarare! :D

2008-02-28 @ 18:51:02
URL: http://saratapper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0